[ID CONSULTING ]

Servicii : Consultanta si Asistenta in Managementul Resurselor Umane

Descriere servicii :

Consultanta si Asistenta in management reprezinta un ansamblu de servicii care vizeaza analiza problemelor de management cu care se confruntă Beneficiarul ( organizatia-client) si gasirea unor solutii adecvate pentru rezolvarea acestor probleme .

     Scopul principal al managementului resurselor umane este de a ajuta autoritatea manageriala sa ridice nivelul contributiei persoanelor care lucreaza intr-un cadrul organizat la succesul pe termen scurt si lung al structurii .

     Gestiunea resurselor umane in cadrul organizatiei presupune existenta unui departament specializat care sa se ocupe de toate elementele specifice activitatilor de personal in cadrul firmei.

      De foarte multe ori apar dificultati in organizarea si functionarea unui astfel de departament intrucat are la baza un ansamblu complex de proceduri, fluxuri, etape si informatii specifice ce sunt necesare pentru gestiunea intregului proces referitor la forta de munca.

       Principalele activitati de care se ocupa Managementul Resurelor Umane sunt :

       1.   Structura organizationala
       2.   Structura posturilor si rolului acestora
       3.   Eficienta organizatiei
       4.   Planificarea resurselor umane, recrutarea si selectarea personalului
       5.   Managementul performantei
       6.   Pregatirea si perfectionarea profesionala a angajatilor
       7.   Evaluarea angajatilor, salarizarea, recompensele si beneficiile
       8.   Relatiile cu angajatii prin intermediul sindicatelor si membrilor acestora
       9.   Implicarea si participarea angajatilor la activitatile firmei
       10. Comunicarea cu angajatii
       11. Serviciile de sanatate, siguranta si protectie (securitate) sociala
       12. Practici si proceduri la angajare
      Managerii de Resurse Umane sunt de obicei intr-o pozitie dificila, prinsi intre nevoile contradictorii ale organizatiei de a reduce pe de-o parte costurile, dar pe de alta parte de a conserva energia si motivarea personalului. Surmontarea acestui handicap institutional depinde de 5 factori :

  • Sa imparta munca in proiecte pe termen scurt, cu termene limita clare
  • Sa fie flexibili
  • Sa lucreze cu angajatii oriunde ar fi acestia, sa ii astepte pe acestia sa vina la ei
  • Sa adopte abordari facile, respectiv asigurarea informatiilor si instrumentelor necesare angajatilor pentru ca sa ia propriile decizii
  • Sa inlocuiasca instinctul cu informatii clare, cand este vorba de evidentierea si rezolvarea problemelor angajatilor.

       Consultantii de Resurse Umane sunt parte a functiei Resurse Umane, asigurand expertiza de specialitate asupra tehnicilor de Resurse Umane .

        Know-how-ul este un factor important pentru o firma de consultanta de resurse umane, dar succesul de-a lungul desfasurarii misiunii de consultanta ( proiectului ) depinde de abilitatea unei firme de a rezolva problema, de modul in care poate lucra in colaborare cu clientul in obtinerea echilibrului dintre a face ceva in interesul clientului si a-i permite acestuia sa ramana cu solutiile sub control .

        Domeniul Resurselor Umane este unul suficient de complex incat nu este fezabil ca o firma sa-si dedice fortele in construirea si gestionarea unui departament de resurse umane propriu, consumandu-si  resursele ( destul de limitate de altfel ) pe care le pot canaliza in directia cresterii business-ului .

Pentru detalii apasa aici.